♥2007 Világbajnoka♥
♥2007 Világbajnoka♥
~Bejelentkezés~
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
~Névnapok~

 
~Menü~
 
~Számláló~
Indulás: 2008-04-26
 
~What's the time?~

 

 
~Hányan vannak most a portálon?~

 

 
~Fordítás~
 
~2008~
 
~2009~
 
~Következő verseny~
 
~Ferrari~
 
~Top Affi~

Kimi - Vettel

Heikki Kovalainen

Kimi Räikkönen

Lewis - Kimi

Eklemovic Nikola

Christian Klien

Andy Roddick, Fernando Verdasco, Gilles Simon

 
~Cursor~
Free FINLAND MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
 
~Kódok~
 
~Honnan jöttetek eddig?~
free counters
 
~2009 ( Ausztrália - ) ~

Ausztrál GP - 2009

Az új autó rajongója

A téli szünetet jobban élveztem, mint bármikor máskor. Az idő legnagyobb részét a családommal és a barátaimmal töltöttem Svájcban és Finnországban. Mindenekelőtt azonban keményen edzettem, hogy fitt legyek az F1 legkihívóbb szezonjának rajtjára.

Nagyon nehéz jóslatokba bocsátkozni az új szezont illetően, mivel idén a szabályok jelentősen megváltoztak. Habár a Ferrari versenyképes volt a teszten,  de az új F60 igazi tesztje Melbourne-ben lesz, amikor mindenki egyszerre lesz a pályán azonos üzemanyagszinttel.

Csak azután fogjuk igazán látni, hogy mennyire vagyunk versenyképesek. Szükségünk lesz néhány futamra, hogy jobb képet kapjunk. Albert Park egy különleges pálya és egy különleges hely, szóval valószínűleg Malajziáig fog tartani, hogy kitaláljuk, mely csapatok vannak igazán mások előtt a szezon kezdetekor.

Mint mindig, most is nagyon jó érzés elkezdeni egy új évadot. Felvenni a sisakunkat és versenyezni – ezért vagyunk itt.  A tesztelés mennyisége csökkentve lett, de mint mindig, most is jó szórakozást volt egy vadonatúj autóval dolgozni.

Már nagyon várom az új szezont, és hogy ismét versenyezhessünk. Úgy tűnik, mintha ezer éve lett volna a Brazil Nagydíj. Az új autóval, az új fejlesztésekkel és változásokkal nagyon érdekes lesz.

Ha jól csinálod, még szórakoztatóbb. De még nem teljesítettünk egy versenyt sem. Ez egyfajta kihívás, elmenni az első versenyre és jól kezdeni az évet. Reméljük, idén úgy fognak alakulni a dolgok, ahogy szeretnénk.

Az új autónak kevesebb a leszorító ereje a tavalyihoz képest, ezért lassabb a gyors kanyarokban. De az autónak több a tapadása a lassú kanyarokban a slick gumiknak köszönhetően. Szóval mindent egybevetve a köridők hasonlóak a tavalyiakhoz. Őszintén szólva, én jobban szeretem az idei autót, mint azt, amelyik tavaly volt. Ezt sokkal szórakoztatóbb vezetni. Ez jobban hasonlít a régebbi versenyautókra.

A KERS rendszer nagyon érdekes. A pilóta számára nagyon könnyű használni. Remélhetőleg segíteni fog az előzéseknél. Az egész csapat nagyon meglepődött, mivel a KERS rendszer az első tesztektől fogva jól működött.

Mindenki több előzést vár. Szerintem még korai ezt mondani, hogy vajon az aerodinamikai változtatások segíteni fognak-e, amikor egy másik autóhoz közel haladsz. Várnunk kell, hogy meglássuk, mi fog történni.

A pilóta és a csapat számára is mindig jó érzés jól kezdeni. Különösen akkor, ha megnézzük, hogy milyen szoros volt a bajnoki címért folyó küzdelem az utóbbi két évben. 2007-ben egy ponttal nyertem meg a világbajnokságot, és tavaly is egy pont döntött a cím sorsáról.

Szóval minden pont számít. 2007-ben nyertem Melbourne-ben, tavaly sok problémánk volt. A cél ismét az, hogy az első versenytől kezdve értékes pontokat gyűjtsünk.

A téli szünet alatt két ralin is részt vettem Finnországban egy Fiat Grande Punto S2000-rel. Ez is nagyszerű szórakozás és felkészülés volt a versenyre. De itt az idő a legkomolyabb versenyre: a Forma 1-re.

---------------------------------------------------------------------

Ausztrál GP visszatekintés, Maláj GP előzetes - 2009

A dolgok ismét megfordultak

Évek óta ez volt az első olyan alkalom, hogy pontok nélkül hagytuk el az első versenyt. Szóval nyilvánvalóan igen – messze ez nem volt a szezon legjobb kezdete. Ez frusztráló, de már nem tehetünk semmit, hogy megváltoztassuk a dolgokat. Csak keményen kell nyomnunk és megpróbálni fejlődni legközelebb.

Ez csak egy futam volt, és a dolgok nagyon gyorsan meg tudnak fordulni. Tavaly sem volt Melbourne jó hely a számunkra, aztán egy héttel később nyertem Malajziában. Ismét: a dolgok nagyon gyorsan meg tudnak fordulni.

Mindent egybevetve a hétvége egy nagyon csalódást keltő élmény volt. Nem kaptunk egy pontot sem, és nem nekünk volt a leggyorsabb autónk a pályán. Sok dolgunk van még, de egy nagyon jó csapat áll mögöttem, hogy gyorsan változtatni tudjunk a dolgokon.

Ez volt életem egyik legnehezebb hétvégéje a Forma 1-ben. Értékes időt vesztettünk a gyakorláson, ami fájdalmasan visszavetett minket. Minden kör számít, különösen most, amikor a tesztelés ennyire korlátozott. Mindig nehéz megmondani, hogy mennyit vesztettünk, de az biztos, hogy ez nem segített.

Valószínűleg számunkra a legjobb dolog az volt, hogy a KERS rendszer jól működött a rajtnál, de aztán nem volt tiszta utam, hogy maximálisan kihasználjam az előnyeit és pozíciókat nyerjek. Nem volt elég, hogy helyeket nyerjek, de a KERS használata jó érzés.

A sebességünk nem volt annyira versenyképes, mint ahogy azt korábban reméltük. Nem volt túl meglepő a Brawn GP-t elől látni. Már a teszteken is láttuk, hogy nagyon gyorsak. Most új favoritok vannak a csúcson.

Nyilvánvalóan nagyon kemény és kihívásokkal teli küzdelem lesz a bajnoki címért, ami nagyon jó a sport számára.

Mielőtt elkezdődött a szezon azt mondtam, hogy az első két futam után kell megnéznünk, hogy hogy állnak az erőviszonyok. Malajzia egy sokkal inkább normál pálya, hogy eldöntsük, mennyire vagyunk versenyképesek.

Úgy gondolom, hogy a bajnokság még teljesen nyitott. Ez volt a szezon legelső versenye, és habár jó lett volna jól kezdeni a szezont, még sok verseny van hátra. Még túl korai jóslatokba bocsátkozni. A kép sokkal tisztább lesz az első 4-5 futam után.

Most Malajziába megyünk, ami eddig mindig jó kis hely volt nekem. Ez egy valódi pálya Melbourne-höz viszonyítva. Mivel az autók nagyon különböznek idén, ezért is nagyon nehéz tudni, hogy mennyire vagyunk versenyképesek a többiekhez viszonyítva.

Csak szeretnék versenyezni Sepang-ban. Ez egy kihívásokkal teli pálya, az időjárás olyan meleg, mint egy finn szaunában, és igazán szükségünk van egy jó hétvégére.

Melbourne után sok dolgunk van, de a legjobbat fogjuk nyújtani, hogy ismét versenyt nyerjünk.

---------------------------------------------------------

Maláj GP - 2009

Rossz szezonkezdet

Nos, ez valóban egy rossz szezonkezdet volt. Rosszul ment Melbourne-ben, rosszul ment Sepangban és üres kézzel távoztunk. Malajziában szerezhettem volna a száraz pályán néhány pontot, de tudtuk, hogy az eső bármelyik pillanatban megérkezhet. A pénteki köridők egészen jónak tűntek, de ilyenkor mindig ismeretlen a többi csapat üzemanyag mennyisége. Utána tudtuk, hogy a legnehezebb az időmérő lesz, ahol nyilvánvalóan jobban szenvedtünk, mint a versenyen. A Q3-as körömmel egészen elégedett voltam: abban a pillanatban annyit tudtunk nyújtani. Hiányzott a tapadás, a leszorító erő, ezért mindent bele kellett adnunk. Van néhány új fejlesztésünk, és tudom, hogy a csapat is nagyon keményen dolgozik, hogy előrébb tudjuk hozni az egész fejlesztést.

 

A verseny lutri volt. Tudtuk, hogy a felhőszakadás előbb-utóbb jönni fog, de soha nem az időjárási körülményeknek megfelelő döntéseket hoztunk meg. Az első kiállás során úgy döntöttünk, hogy rögtön az esőgumit rakjuk fel, mivel az elkövetkezendő néhány percben vártuk az esőt: nem így lett, ezért a kerekeim a száraz pályán elkoptak. Ez nagy kár, mivel tudjuk, hogy nem a miénk a legjobb autó, de ez elég lett volna egy jó eredményre.

 

Sok olyan dolog van, amihez még hozzá kell szoknunk. Például a KERS sokkal többet adhatott ezen a pályán. Jelenleg még mindig van néhány problémánk vele, ezt saját szemmel is láthattam Malajziában. Pénteken az első szabadedzés végén a cockpit megtelt füsttel, míg vasárnap a víz szivárgott be a KERS-be, ami a szigetelés megsemmisüléséhez vezetett, így meg kellett állnom. A rajtnál a KERS igazán jól működött, ahogy már múlt vasárnap is láthattuk. A következő verseny Kínában lesz, de addig még az FIA is dönteni fog a diffúzor kérdésében. Ez a döntés óriási hatással lesz a bajnokságra. Több leszorító erőre van szükségünk, és ezen dolgozunk is. Analizálnunk kell a szereplésünket a maláj pálya 3 szektorában, hogy megértsük azt, hogy miért veszítünk olyan sokat a legjobb autóhoz képest. Láthattuk, hogy ez leginkább a középső szektorban volt így, ahol a leszorító erő valóban szükséges. Két verseny után még mindig nincs egy pontunk sem, így ez egy elég nehéz pillanat. Már volt néhány ilyen pillanatunk, és tudjuk, hogy hogyan kell reagálni erre, és ezt már Sanghaiban megtesszük.

--------------------------------------------------------------------

Kína GP előtt

Fegyver Kínából
 
Ez az első alkalom, hogy a szezon elején versenyzünk Kínában, mikor még tavasz van. Számomra ez nem sokat jelent. Mindig ugyanúgy megyek versenyezni. A cél mindig jó pontokat szerezni és a legjobbat kihozi magamból, hogy akár a versenyt is megnyerhessem.

Kína számomra egy jó hely. Mióta a Shangai pálya új, mindig jó beállításokat találtunk és képesek voltunk harcolni a trófeákért. Két évvel ezelőtt megnyertem a versenyt és mindig jó eredménnyel térek haza innen. Most remélhetem, hogy Shaghaiban végre ágyúként törhetünk előre a világbajnokságban, miután Kínában találták fel a lőport.
Mint ahogy azt a csapat is tudja, a helyzet a világbajnokság szempontjából még nem lefutott. A csapatomnak és nekem elég rossz szezonkezdetünk volt. De tudjuk, hogy értékes pontokat szerezhettünk volna a versenyképességünkkel, ha egy kicsit több szerencsénk van. Természetesen a bánkódás értelmetlen. A motorsportban elég egy pillanat - és akkor kell jól döntened. Ha ez nem sikerül, nincs értelme elkezdeni gondolkodni, "mi lett volna ha", mert semmin se változtatna.

De szerencsére még hosszú az év. És még nincs vége. Még csak kettő versenyünk volt és még 15 van hátra. Természetesen fontos, hogy pontszerzéssel kezdjünk egy jó sebességgel, de még vissza tudunk kapaszkodni az élmenők közé és nem maradunk többé mögöttük.

A csapat keményen dolgozott Ausztrália és Malajzia után, szóval ez a felzárkózás akár Kínában elkezdődhet.

Most egy kicsit nehezebb a helyzet, hogy nem tesztelhetjük az autót a pályán. A szabályok elég bonyolulttá teszik a helyzetet azok számára, akiknek fel kéne zárkózni már a szezon elejétől kezdve. Most a futamhétvége szabadedzései még fontosabb lehetőségek, hogy teszteld az új alkatrészeket és az abroncsokat.

Most 15 ponttal vagyok az élmenő mögött. Az autónkból hiányzik a sebesség és a tapadás. Kínába viszünk pár új alkatrészt, és remélhetjük, hogy rögtön működni fognak és gyorsabbak leszünk. Ez a hétvége más miatt is izgalmas, mert az FIA dönteni fog a diffúzorokról. Miközben írok, még várok az ítéletre.

Tény, hogy a többi csapat is fog új alkatrészeket hozni Kínába. Ez az, amiért nehéz megmondani mekkorák lesznek a különbségek az élmenőkkel összehasonlítva. De reménykedek és remélem, hogy közelebb leszünk az élmezőnyhöz, mint az előző két hétvégén.

Malajzia után Svájcba repültem, és elintéztem valamit Olaszországban, aztán a Húsvét alatt Finnországba mentem, hogy köszönjek a barátaimnak és a családnak. Volt időnk játszani egy kis hokit és most teljesen frissen indulok az első versenyre. Megpróbálom megnyerni, vagy legalább feljutni a pódiumra. Semmi más nem számít.
-----------------------------------------------------------

Kína GP után

Rossz pont

Hát, nem mondhatok túl sokat a Kínai Nagydíjról sem. Szomorú, hogy ez már a harmadik rossz hétvégém zsinórban. A nehézségek folytatódtak, és még mindig nem szereztünk pontot. Természetesen ez nem segít, de biztos vagyok, hogy ennél már csak jobb jöhet.

Kínában a szabadedzés volt a legnehezebb. Az egyensúly jó volt, de nem volt elég leszorítóerőnk. Új alkatrészek kerültek az autóba. Szombaton kipróbáltam őket, és az autót hirtelen jobbnak éreztem. Szereztünk egy kis leszorítóerőt, és az időmérő jobban ment, mint ahogy vártuk.

A KERS-et kivettük, így vesztettünk pár tizedet. A versenyen mindig valaki mögött voltam, úgyhogy biztos vagyok, hogy a KERS sokat segített volna. De biztonsági okokból úgy döntöttünk, hogy most nem használjuk a rendszert.

Ismét nulla ponttal távoztunk, és ez nem tette könnyebbé az életünk, bár ez már előtte is így volt. Az egész csapatnak erősen kell fókuszálni, és megpróbálni a legjobbat kihozni magából. Új csomaggal érkezünk Barcelonába, és akkor meglátjuk, hogyan állunk a többiekhez képest.

Szopás ez a sok esős futam. Az igazság az, hogy még mindig szeretek nedves pályán versenyezni, de így, hogy az autónak hiányzik a leszorítóereje, nagyon nehéz. Nincsen kipörgésgátló, úgyhogy minden amit tehetsz, hogy megpróbálod az autót a pályán tartani, mást igazán nem tudsz tenni.

Most Bahrainbe megyünk, legalább ott nem kéne esnie. Voltak ott tesztek a télen, és remélhetőleg ez is segíteni fog idén. Természetesen az időjárás melegebb most, mint mikor teszteltük a slickeket és a KERS-et februárban. Akkor még a dolgunk egy kicsit könnyebb volt.

A Ferrari az elmúlt két futamot megnyerte Bahrainben. Természetesen nem várhatod azt, hogy más helyen több lesz a sebességed, de szerintem elkezdhetünk végre pontokat szerezni, és remélhetőleg elhozzuk a jutalmat .

A legjobb dolog az egész hétvégén az volt, hogy Sebastian nyert. Ő egy nagyszerű srác és jó, hogy nyerhetett. Jól vezetett, és megérdemelten győzött.

----------------------------------------------------------------------------------

Bahreini GP után

Egy falat oxigén
 

Had mondjam el, hogy nem vagyok túlságosan feldobva ettől a 6. helytől, de figyelembe véve a körülményeket, örülök, hogy megszereztem ezt a 3 pontot, a csapatom és saját magam első pontjait a szezonban. A szezon nem úgy kezdődött, ahogy vártuk, de ez van. 3 pont nem sok, figyelembe véve, hogy a világbajnokság vezetője megnyerte a versenyt, de még mindig jobb, mint a semmi. Végül, mindkét autóval elértük a célt, és ez egy kis előrelépés. Most készek vagyunk a legfontosabb dologra, reméljük ezáltal képesek leszünk harcolni a top pozíciókért. A szahíri verseny volt a szezon legforróbbika. Kemény volt, de nem voltak problémáim: örültem, mert ez azt jelentette, hogy a téli kemény felkészülés gyümölcsöző volt.

 

Az F60 jól szerepelt Bahreinben, annak ellenére, hogy hiányoltuk a sebességet. A beállítások jók voltak, különösen a lágyabb gumival. A trend megerősödni látszik, miszerint az autóink magasabb hőmérsékleten jobban szerepelnek. Az 5. hely elérhető lett volna, de a boxban egy kis probléma miatt értékes másodperceket vesztettem, egyébként Rubens elé kerültem volna, habár nehéz lett volna kontroll alatt tartani őt. Glockkal Toyotájával harcoltam, és habár a keményebb keveréken voltam, az egyenesekben gyorsabb voltam, így ez elég volt, hogy magam mögött tartsam.

 

Megkérdezték, hogy hány pontot dobtunk el az első versenyek alatt. Nehéz válaszolni, mindenekelőtt én nem akarom folytatni a hibákról és problémákról szóló beszélgetést. Mint mindig, előre kell néznünk: a múlt az múlt, és nem tudunk változtatni rajta. A legfontosabb az, hogy most egy nagyon fontos fejlesztés fog következni. A csapat szörnyen sokat dolgozik, hogy javítson az autó teljesítményén Barcelonára, habár tudjuk, hogy a többiek is ezt teszik. Reméljük, hogy mi nagyobb lépést tudunk tenni előre, mint a többi csapat. Ha sikerül legalább 3 tizedmásodpercet nyernünk, akkor képesek leszünk a hatodik helynél értékesebb helyekért harcolni.

 

Mielőtt elkezdünk a bajnoki címre gondolni, meg kell néznünk, hogy mit tudunk nyújtani Barcelonában. Nyilvánvaló, hogy a helyzet nehéz, mivel van egy olyan pilóta, aki 4-ből 3 versenyt megnyert. Nem fogom feladni, ez nyilvánvaló, de minél hamarabb vissza kell térnünk a pódiumra, és gyorsabbá tennünk az autót, hogy képesek legyünk a győzelemért harcolni a szezon közepén. A napokban az egyik kedvenc sportomat követhetem figyelemmel: a jégkorongot. A bajnokságot Svájcban rendezik meg, és Finnország az egyik jégpályán játszik közel a házamhoz. Remélem a csapatom folytatja a nyerést, ahogy tegnap este is nyertek Dánia ellen, az első meccsen, amit láttam. Megpróbálok olyan gyakran kimenni a meccsekre, amilyen gyakran csak tudok, ismerek néhány játékost, és nagyon szeretem látni őket élőben játszani.

----------------------------------------------------------------------------------

Spanyol Gp előtt

Barcelona, egy évvel később
 
Egy kicsit több mint egy éve nyertem utoljára F1-es versenyt. 2008-ban Barcelonában volt a legjobb hétvégém a Ferrarival: pole pozíció, győzelem és leggyorsabb kör. Azóta néhány alkalommal közel kerültem a győzelemhez – itt most Magny-Cours-ra, Montrealra és Spa-ra gondolok – de bizonyos okok miatt sosem sikerült. Ahogy mondtam, egy pilóta sosem veszíti el a győzelem utáni vágyát, a győzelem ízét, ezért olyan gyorsan újra akarom élni ezt az érzést, amilyen gyorsan csak lehet.
 
4 tengerentúli verseny után mindig jó érzés visszatérni az Öreg Kontinensre. Nagyon szeretem a Circuit de Catalunya-t, talán azért is, mert a karrierem során kétszer is nyertem rajta. Örömmel hallottam a Csapattól, hogy az új aerodinamikai csomag első jelei bíztatóak. Nagyon izgalmas lesz először pályára lépni vele a pénteki szabadedzéseken. Márciusban már vezettünk itt, de a tesztekből mindig nehéz megérteni, kitalálni, hogy melyik csapat igazán erős itt. Egyébként azóta elég sok autón változtattak. Az új aerodinamikai csomaggal több leszorítóerőnk lesz, mint az első 4 versenyen, de a többiek is biztosan bemutatnak néhány újítást. Majd meglátjuk, ki végzett jobb munkát.
 
Egy jó köridőért az aerodinamikai hatékonyság rendkívül fontos a Circuit de Catalunya-n. A technika nagyon fontos ezen a pályán, és az autódnak jónak kell lennie, hogy versenyképes legyél. A jó időmérő fontos, hogy elkerüld, hogy beragadj a mezőnybe, és elkerüld azokat a kockázatokat, amit egy ilyen szituáció rejt; megfizettük az árát Bahreinben. Barcelonában sosem könnyű előzni, de majd meglátjuk, hogy a KERS segít-e ebben. Egy ilyen pályán jelenthet különbséget, különösen a rajtnál.
 
Eddig csak 3 pontot szereztünk. A 6. hely Bahreinben döntő helyezés volt, de most már sokkal jobbat kell elérnünk. Néhány napot otthon töltöttem Svájcban. Edzettem, és figyelemmel követtem a jéghoki világbajnokságot, amit Svájcban rendeztek meg. Természetesen Finnországnak drukkoltam. Hétfőn este nagyon jól játszottunk és nyertünk Kanada ellen: ez a meccs megmutatta, hogy sosem szabad feladni, és a legvéksőkig kell harcolni. Ez az, amit a Ferrarinál is tenni fogunk.
 
Holnap Londonba utazom az új Regent Street-i Ferrari bolt megnyitására. Csütörtökön fogok Spanyolországba repülni. Ez egy nagyon érdekes hétvége lesz.
-----------------------------------------------------------------------------------

Monaco GP előtt

KERS Monacoban is
 
A Monacoi Nagydíj hétvégéje mindig egy nagyon különleges hétvége. Ez egy nagyon egyedi pálya, ahol az időmérő még fontosabb, és meg kell próbálnunk a lehető legjobban teljesíteni, tanulva a kemény hibákból, amelyeket elkövettünk.
 
Ferrarisként nem voltam valami szerencsés az elmúlt két monacoi hétvégén, de igazán remélem, hogy véget tudok venni a balszerencsés sorozatnak. Az F60 sokat fejlődött Barcelonában, és egy dobogós helyezés most már nem csak délibáb. Fontos lesz látnunk, hogy a szabadedzések alatt hogy mennek a dolgok, hogy lássuk, tettünk-e előrelépéseket ezen a pályán is, úgy, ahogy Spanyolországban. Tavaly mindkét autóval az első sorba kvalifikáltuk magunkat, és egy álom lenne megismételni ezt. Monacoban is használni fogjuk a KERS-t: lehet, hogy nem fog olyan előny nyújtani, mint más pályákon, de javítja a teljesítményt.
 
Gyorsabb köridőket várok, mint amilyenek a múltban voltak. Elméletileg az idei szabályok lelassítják az autókat a gyors kanyarokban, de a slik gumiknak köszönhetően gyorsabbak vagyunk a lassabbakban. Hogy elöl legyél a versenyben, abszolút tökéletesnek kell lenned. Pilótaként tudjuk, hogy nem veszíthetjük el a koncentrációnkat még csak egy pillanatra sem: elég egy szempillantás, és máris a falban végzed. Ha győzni akarsz akkor 78 körön át kell 100%-on teljesítened éppúgy neked, ahogy az autódnak is: ez az egyetlen módja, hogy sikeres legyél.
-----------------------------------------------------------------------------------
Monaco GP után
A 3. hely a csapat jutalma
Nem voltam túlzottan boldog a Monaco-ban elért 3. hely miatt. Természetesen az utóbbi idő legjobb eredménye volt, de nem volt újdonság számomra, és tudtuk, hogy akár nyerhettünk is volna. Ha a világbajnokság éllovasai ennyire elhúztak a pontversenyben, akkor már csak a győzelem számít. Újra a pódiumon állni, ez egy szép jutalom volt az egész csapat számára.

Az elmúlt hetekben keményen dolgoztunk, ami kifizetődött, és ez igazán pozitív mindenki számára. Tudjuk, hogy a helyes úton haladunk: még mindig van néhány apró dolog, amit helyre kell hoznunk, de előbb, vagy utóbb nyerni fogunk. Az elkövetkezendő versenyekre az F60-as további fejlesztéseivel érkezünk, és reméljük, hogy akkor még keményebben harcolhatunk az élen állókkal, a kvalifikáción és a versenyen is.

A kvalifikáció Monaco-ban még fontosabb, mint bárhol máshol, és mi majdnem tökéletes munkát végeztünk: csupán 25 századmásodperccel maradtunk le a pole pozícióról. Ha nem az első helyről indulsz, akkor valószínű, hogy nem is fogsz nyerni. Továbbá a 2. rajtkocka sem túl jó ezen a pályán. A pálya piszkosabb oldaláról rajtolsz, és akárhányszor ebben a pozícióban kezdtem, mindig vesztettem legalább egy helyet, mert a kerekek nagyon kipörögnek a rajtnál. Rubens megelőzött, ami sajnálatos dolog. Ha Button mögött tudtam volna maradni, akkor el tudtam volna húzni Rubens-től. Végül nehéz volt a 2. helyért harcolni, és aztán ott volt az utolsó boxkiállás is, ahol néhány másodpercet vesztettünk a jobb hátsó kerékkel felmerülő probléma kapcsán. Amikor visszatértem a versenybe, már jóval a brazil mögött találtam magam.

Mindkét autónk célba ért, és szereztünk néhány fontos pontot. Sok dolog történt Monaco-ban, ami miatt elégedettek lehetünk.

Szombaton részt veszek egy raliversenyen Olaszországban, a Marca Trevigianan, és szeretném megköszönni a Scuderianak, hogy megadta ezt a lehetőséget, hogy részt vehessek egy ilyen versenyen. Nagyon élvezem, és ez lesz az első alkalom, hogy aszfalton is kipróbálhatom, miután párszor havas pályán is vezethettem a tél folyamán. Izgalmas lesz látni, hogy mit tudok majd kezdeni a Fiat Grande Punto S2000-es volánja mögött a Treviso-hoz közeli utakon.
-----------------------------------------------------------------------------------
Török GP elött
 
El fogjuk kapni őket
A Ferrari az elmúlt három alkalommal mindig gyors volt Törökorszában. Ebben az évben a Brawn GP ötből hat futamot megnyert és ők a favoritok. De el fogjuk kapni őket. Csak ismét 100%-ot kell nyújtanunk, és közelebb kerülünk hozzájuk - vagy megelőzzük őket.

Az, hogy a top 3-ba kerültünk Monacoban elég jó eredmény. A Team nagyon keményen dolgozik, és a motivációjuk csak nőtt most, hogy mindkét autó bekerült a top 4-be.

Monacoban tettük a legnagyobb előrelépés az eredményt illetően. Ez volt az, amire szükségünk volt itt. Csak türelmesnek kell lenned. Én, és a szurkolóim is biztosan azt akarják, hogy a Ferrari ismét elkezdjen nyerni.

Máris feljebb léptünk. Új alkatrészeket teszünk az autóba. Olyan ez az egész, mint a kirakós. A keret már kész van. Most már csak a középső részt kell a helyére tennünk. És ha összepasszolnak: tádám!

Monaco sokkal másabb a többi pályához képest. Törökország teljesen más tészta. Onnan már tisztább képet kapunk majd, hogy hol is állunk, és hogyan végzik az ellenfeleink a munkájukat.

A török egy menő pálya. A pilóták az óramutató járásával ellentétes irányban vezetnek, és ha nincs minden a helyén, akkor a nyak nagyon tud fájni. Feltérképezem a helyet. A kanyarok nagyon eltérnek egymástól és hoztunk pár fékfajtát, teljesen vakon. Mindig tök jó elfoglalni a pályát.

Monacoban az első sorban voltunk. Törökországban egy jó rajthelyhez szükség van legalább olyan jó leszorítóerőre, mint amilyen a Brawnnak vagy Red Bullnak van. Az aerodinamika mindenkinek nagyon fontos, mikor az idő számít, minden részlet kritikus lehet.

A nyártól kezdődik a szezon középső része. Nagyobb reményekkel vágok most neki, hogy ilyen pozitív fejlődést mutattunk fel. Ez a csapat tudja a dolgát. A fejlesztések nagyon gyorsan jönnek és érezheted minden egyes alkalommal, hogy az autó jobb és jobb. És itt még nem állunk meg.

Button vezet, és nagy a fölénye, ha a világbajnokságra gondolunk. Ha öt futamot megnyersz a hatból, akkor erős pozícióban vagy. De mindez semmit sem jelent, egészen a végéig. Mikor a kockás zászló utoljára lobog, akkor számítanak a végső pontok.

Mókáztam egyet szombaton. Részt vettünk egy Rallyn Itáliában, az első aszfaltversenyemen. Mindig jó dolog vezetni, és jó érzés volt a rajongókkal is egy kis időt eltölteni. Természetesen a verseny lehetett volna hosszabb. Most a közepén véget ért, de van ez így néha.
-----------------------------------------------------------------------------------
Török GP után
Nem a hétvégék legjobbika
Nos, nem ez volt a legjobb hétvége a számunkra. Az autó az új elemekkel jobbnak tűnt a szabadedzéseken. Az időmérő okés volt. De a versenyen a pálya piszkosabb oldaláról rajtoltam és már az első körben megsérült az első szárnyam. Mindent egybevetve az első kör történései megállítottak abban, hogy ezúttal is pontot szerezzek az Isztambul Parkban.
 
Nyilvánvalóan többet vártunk ettől a hétvégétől, de ahogy már mondtuk, azt is tudtuk, hogy ez nem lesz egy másik Monaco a számunkra.
 
A csapat igazán keményen dolgozik a gyárban, hogy közelebb kerüljünk az élmenőkhöz, de a gyors kanyarokban még mindig időt vesztünk, ahol nagy leszorítóerőre van szükség. A lassabb kanyarokban nagyon versenyképesnek tűnünk. Minden versenyen vannak új alkatrészeink, szóval remélem, hogy Silverstone-ra is csökkenteni tudjuk a különbséget.
 
Amíg nem tudsz a pole pozícióért harcolni, addig csak a szerencse kérdése, hogy a Q3-ból melyik pozíciót kapod a pálya melyik oldalán.
 
Mindig jobb a tisztább oldalon állni. Különösen Monaco és az Isztambul Park tartozik azokhoz a pályákhoz, ahol a pálya tiszta és koszos oldala közötti különbség még lényegesebb a többihez viszonyítva.
 
Vasárnap a rajtom ismét nehéz volt. Nem tudtam rendesen elkapni a fonalat, és ez azon pályák egyike, ahol az első kanyarhoz vezető út túl rövid, hogy a KERS-t használhasd.
 
A rajtnál vesztettem egy helyet, aztán még egyet az első kanyarban. A pozíció utáni harcban a 12-es kanyarban hozzáértem Fernando Alonso hátsó kerekéhez, így az első szárnyamból letörtem egy darabot. Ez hatással volt az autó kezelhetőségére. A leszorítóerő csökkent, ami időbe került nekünk a gyors kanyarokban.
 
Az első kiállásom alatt szárnyat is cseréltünk, de ekkor már túl késő volt bármit is tenni.
 
Nyilvánvalóan nem voltunk elég gyorsak, hogy az élmenőkkel harcoljunk. De az váratlan volt, hogy a Williamshez és a Toyotához képest is vesztünk a versenytempóból. Azt hiszem, hogy ez inkább a pálya természetéből és a magas hőmérsékletből adódott.
 
Az első légterelővel történt baleset nélkül könnyen szereztem volna 1-2 pontot. Kár, hogy a 9. pozíciót szereztem meg, ami senkinek nem szolgál semmivel.
 
Nincs okunk feladni a harcot. Csak türelmesnek kell lennünk és keményen kell dolgoznunk. Megvan bennünk a potenciál, hogy jó eredményeket érjünk el ha az egész csomag megfelelően működik.
 
Remélem, hogy a következő versenyen Silverstoneban minden jobban fog menni. Ez az egyik kedvenc pályám. Már régi hagyományaink vannak itt, és egy újabb dobogós helyezés jó eredmény lenne.
 
A Ferrari mindig is jól szerepelt ezen a pályán, remélem ez idén is így lesz.
-----------------------------------------------------------------------------------
Brit GP elött
 
2009
Silverstone mindig is nagyon szeles volt, és még nyáron is gyakran esik az eső. A pályaviszonyok hihetetlenül gyorsan változnak, ezért elég nehéz megtalálni a megfelelő beállításokat. Általában a mikor vezeted a bajnokságot, stabil időjárási körülményekben reménykedsz, de ebben az évben ez más, ezért megpróbáljuk figyelembe venni ezt a vicces tényezőt is itt Angliában. Ez lesz az első alkalom, hogy nem előzi meg tesztelés a versenyt. A Csapat készített néhány új megoldást, amelyeket pénteken reggel fogunk letesztelni: ebben az évben még sosem kellett ennyire kihasználnunk a három szabadedzést, mint most.
 
Silverstoneban a gyors kanyarokban való teljesítmény nagyon fontos, mivel ott nagy aero leszorítóerőre van szükséged. Reméljük, hogy ezek az új megoldások segíteni fognak, hogy fejlődjünk ezen a területen is, amely Törökországban nehézségeket okozott. Ahogy már korábban is számos alkalommal mondtam, türelmesnek kell lennünk: a kemény fejlesztő munkának köszönhetően fejlődünk, de még mindig nem tudunk a győzelemért harcolni a Brawnok ellen. Rendkívül magabiztos vagyok, és meg vagyok győződve afelől, hogy néhány verseny után fel fogunk zárkózni az éllovasokhoz. Tudom, hogy ez az, amit a rajongók elvárnak tőlünk, és mindent beleadunk, hogy sikerrel járjunk.
 
Ez egy nehéz Brit Nagydíj lesz: egy dobogós helyezés nagyon jó eredmény lenne. Számomra ez egy nagyon jelentős pálya. Majdnem ez volt a kezdőpontja a nemzetközi karrieremben a kisebb Formula szériákban és mindig is nagyon szerettem itt versenyezni. Ezért is szomorú, hogy valószínűleg ez lesz az utolsó itteni verseny, de el kell ismernem, hogy Donningtont is nagyon szeretem: már nyertem ott is korábban!
 ----------------------------------------------------------------------------------

Brit GP után

Jobb, mint a semmi
 

Volt néhány érdekes változtatásunk az F60-on Silverstoneban, mint az átalakított első kerékfelfüggesztés és egy új első vezető szárny.Egy ilyen gyors pályán fontos volt megtudnunk, mennyi leszorítóerőt vagyunk képesek kialakítan:természetesen mondhatjuk azt, hogy az autó nem volt rossz a beállítások tekintetében, de még mindig kevés a leszorítóerőnk ahhoz, hogy versenyezhessünk a vezetőkkel, de már mondtuk, hogy a fejlesztések jó irányba haladnak.

Az időmérő ígéretesnek tűnt.Boldog voltam a Q2-es körömmel, de utána, mikor az autót teletankoltuk, már nem ment olyan jól, mint előtte.Az ötödik sorból rajtolva az volt a célom, hogy szerezzek néhány pontot.Ez alkalommal jót rajtoltam: a célegyenes elég hosszú, de nem volt elég ahhoz, hogy Nakajimát megelőzzem.A füvön jöttem, és utána az ötödik helyen álltam, de lehetetlen volt a helyzetem ezután, mert az első etapom túl rövid volt.Nem tudtam előzni:a gyors kanyarokban Silverstoneban elég nehéz az előtted lévő mögé visszajönni, főleg amikor kevesebb üzemanyagod van a fedélzeten, mint az első tíz autónak a rajtrácson.Szóval nehéz versenyem volt.Végül szereztem egy pontot.Jobb mint a semmi, de még mindig elég csekély eredmény.A konstruktőrök világbajnokságában a negyedik helyen állunk, és szerintem ez a valós erőviszony is.A harmadik helyért vagyunk harcban, de a másik két csapat az élen túl messze áll tőlünk a teljesítmény tekintetében.

Silverstone után most két teljes hetünk van, hogy minnél jobban felkészüljünk az utolsó két versenyre a nyári szünet előtt.Az első ebből a két versenyből Nürburgring.Oda is fogunk vinni néhány újítást.Ez pálya több lassú kanyarral és fékezési ponttal rendelkezik, mint az angol.Versenyképesebbnek kell lennünk, de ez függ a többiek újításaitól is.Mint mindig.

Szeretnék gratulálni Sebastiannak a nagyszerű versenyéhez.Ha a Brawnoknak lesz egy-két problémája, abból hasznot húzhatunk: a következő pálya sokkal másabb, mint Silverstone.Megnézzük, hogy állnak a dolgok, mielőtt bármilyen következtetést levonnánk.

-----------------------------------------------------------------------------------

Német GP előtt

Német kihívás
 
A statisztika az ellenkezőjét mutatja, de szeretek Németországban versenyezni, különösen a Nürburgringen. Négyszer szereztem meg a pole pozíciót, de még sosem tudtam nyerni. Talán csak nem voltam elég szerencsés itt és Hockenheimben. Csak nézzük meg az elmúlt versenyt például. Megszereztem a pole pozíciót, de rögtön a rajt után felhőszakadás volt, és a versenyt felfüggesztették. Amikor újra elindították, a harmadik voltam egy tökéletes stratégiával, de aztán kiestem egy hidraulikai probléma miatt.
 
Reálisan, ebben az évben nem lehet a győzelem a célunk. Még mindig rendbe kell tennünk az alapokat az élen állókhoz viszonyítva, ami a teljesítményünket illeti. Ezért a Csapat nagyon keményen dolgozott az elmúlt hetekben, hogy erre a versenyre is hozhassunk újításokat. A pályának jobban kell illenie az F60-as karakterisztikájához, mint Silverstone, de a pénteki szabadedzések alatt tisztább képet fogunk kapni. Hogy versenyképes legyél, olyan autóra van szükséged, amelynek jó a tapadása, ami stabil marad a fékezésekkor is. Mindig nehéz jóslatokba bocsátkozni és ígéreteket tenni a rajongóknak, de a számunkra ma egy pódium jó eredmény, figyelembe véve, hogy még csak egyszer voltunk a dobogón az idén.
 
Még mindig 9 verseny van hátra ebből a számunkra hihetetlenül nehéz évadból. Annak kell lenni a célunknak, hogy versenyről versenyre a legjobbat nyújtsuk anélkül, hogy arra gondolnánk, hogy a vezetők hány ponttal állnak előttünk. Én nagyon bízom a Csapat munkájában, és a képességében, hogy lecsökkenthetjük a távolságot az élen állókhoz képest.
 
Ez alatt a szokásosnál hosszabb szünet alatt Finnországba mentem, hogy a családommal és a barátaimmal élvezzem a nyarat, és teniszezzek egy kicsit. Szeretnék köszönetet mondani a Ferrarinak, hogy lehetővé teszi, hogy részt vegyek július végén az 1000 Lakes Rally-n a Fiat Grande Punto Abarth volánjánál. Ez lesz a debütálásom a rali világbajnokságban. Mivel nincs lehetőségünk a szezon közben tesztelni, több a szabadidőnk, ezért jó egy ilyenen részt venni, hogy formában maradjunk. Az elmúlt napokban már teszteltem, de a hozzáállásom ugyanaz maradt: ennek semmi köze a Forma 1-hez, ez csak tiszta szórakozás.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Magyar GP elött

Olyan lesz Budapest, mint Monaco? Reméljük!
 
Azt mondják, hogy Magyarország valahogy hasonlít Monacóhoz: igaz, hogy a kanyarok nagyon lassúak, de a Hungaroring határozottan „megbocsátóbb” pálya, mint a hercegségbeli, ahol a legkisebb megcsúszásnak köszönhetően is a falban végezheted. Ahogy már mondtam, a következő verseny lesz a leghasonlóbb a monacóihoz. Az idén volt egy pódiumom Monacóban, és ez lesz a célom Budapesten is: képesek voltunk a legutolsó pillanatig harcolni a pole pozícióért, és ha sikerült volna megszereznünk azt, akkor a verseny is teljesen máshogy alakulhatott volna. Magyarországon újra meg fogjuk próbálni, de nehéz lesz. Az F60-asnak egészen könnyen kellene a pályához igazodnia, de tudjuk, hogy a többi csapat is folyamatosan fejlesztette az autóját a monacói verseny után, szóval eléggé tüzes verseny lesz: a pénteki első szabadedzés után tisztább képet fogunk kapni a helyzetről.
 
Az időmérő eredménye nagyon fontos Budapesten, mivel az előzés még nehezebb, mint egyébként: ha nem rajtolsz az első sorok egyikéből, azt kockáztatod, hogy a versenyt egy hosszú, forró és nehéz délutánná változtatod, remény nélkül egy jó eredményre. 2 versenyhétvége után, amikor sem Silverstoneban, sem a Nürburgringen nem volt nyári időjárás, kellene már egy kicsit magasabb hőmérséklet: az autónk egészen gyengéd a gumikkal a többiekhez viszonyítva, ami azt jelenti, hogy ezek a körülmények többet segítenének nekünk.
 
Ebben az évben a gumik teljesítménye nagyon sokat változik egy hétvége alatt.
 
A kritikus pont a hőmérséklet, és nyilvánvaló, hogy az optimális tartomány nagyon szűk, de ez minden csapatnak egyforma, ahogy a korábbi versenyeken is láthattuk.
 
A bajnokság 10. versenyéhez érkeztünk, ami elég nehéz most a számunkra. Nagyon keményen dolgozunk, hogy csökkentsük a szezonkezdet óta meglévő távolságot az éllovasokhoz képest, de természetesen a többiek is fejlesztik az autóikat. Továbbá azáltal, hogy nem tesztelhetünk az évad közben, még nehezebb az alapokon változtatni. Az, hogy a szezon második fele hogy fog lezajlani, az nagyban függ attól, hogy hogyan fogjuk felhasználni az erőforrásainkat, mivel a jövő évi autón való munka már gőzerővel folyik.
 
Magyarország után a korábbinál hosszabb nyári szünetünk lesz. Az első hetet a finnországi ralinak szentelem, amikor is egy Fiat Grande PuntoAbarth-ot fogok vezetni. Azután a családommal és a barátaimmal fogok egy kicsit pihenni, mielőtt elkezdem az augusztus 23-i, valenciai versenyre való felkészülést.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Magyar GP után

Zime Felipe!
 

Először is jó hír, hogy pozitív híreket hallunk a budapesti kórházból. Felipe gyorsan gyógyul, és kívánjunk neki minden jót a felépüléséhez. Felipe jó kezekben van. Reméljük, hogy hamarosan visszatérhet a versenyzéshez.

Az egy csúnya baleset volt, olyasmi, ami bárkivel megtörténhetett volna, és ez egy nagyon nehéz hétvége volt az egész csapat számára. Először azt sem tudtuk, hogy mi okozta. El kell fogadni, hogy a F1-ben gyorsan mész, és ezért mindig nagyot kockáztatsz. Ez része ennek a sportnak, és ha kimész a pályára, ezt egyszerűen el kell felejtened.

Végül a 2. helyezés jó eredmény volt, és így a csapat valami pozitívra is gondolhatott. Újra előrébb jutottunk. Ez számomra az 5. trófea volt Magyarországról. Néhány pályán szerencsés vagyok, néhol pedig nem - mint azokon a bizonyos német pályákon.

A versenyen az autó jól muzsikált. A balansz jó volt, mindkét gumikeverékkel teljes gázzal tudtam menni. A meleg idő jó az autónknak. A dobogós helyezést sikerült elérni - ahogy vártuk is -, de nem volt elég a sebesség arra, hogy a győzelemért harcoljunk.

Magyarország után kezdődik a nyári szünet, de a szezon még mindig elég hosszú, és kihívásokkal teli, megpróbáljuk megtartani a 3. helyezésünket a konstruktőri bajnoksában, amit múlt vasárnap sikerült megszerezni. Megpróbálunk még trófeákat nyerni az ősszel is, de nehéz lesz, hiszen mindenki fejleszteni fogja az autóját.

A célom: legalább egy versenyt nyerni. Sosem tudhatod előre, hogy milyen körülmények lesznek egy-egy versenyen.

Most a F1-től merőben más dolog jár az eszemben. Hamarosan egy régi álmom válik valóra. A rali világbajnokságban fogok versenyezni, ami jó érzéssel tölt el, hiszen nagy támogatást kapok hazámban.

Klassz lesz vezetni Finnország legendás rali-helyszínein. Élvezni fogom, és megpróbálok mindent kihozni belőle. Nincs más célom, minthogy befejezzem a ralit vasárnap. Ez egy egészen más dolog, mint a F1, amikor az út mindig változik, és mikor idő ellen versenyzel.

A rali után kezdődik az igazi vakáció. Élvezni fogom a finnországi nyarat a családommal és a barátaimmal. Grillezés és sportolás. Ezután pedig újra vissza a munkához!

 


Európa GP előtt

Minden jót Felipe! Sok sikert Luca!
 

Minden jót Felipe! Sok sikert Luca!

 

Végre visszatérünk a pályára! Idén a nyári szünet hosszabb volt, mint lenni szokott, és lehetőségem adódott feltöltődni a szezon utolsó részére. A szünet első hetét a finnországi ralinak szenteltem, amely egy olyan élmény volt, amit nagyon élveztem az eredmény ellenére. Nagyon szórakoztató volt a maximumon vezetni a ralin a szülőhazámban, és olyan sok Ferrari drukkert látni. Azután a családommal és a legjobb barátaimmal töltöttem az időmet és sportoltam, hogy fitten tartsam magam.

 

Valenciában új csapattársam lesz. Felipe helyett – és szeretnék minden jót kívánni neki a minél gyorsabb gyógyuláshoz – Luca Badoer lesz. Már évek óta hivatalosan is a Scuderia tesztpilótája, és örülök, hogy végre lehetőséget kapott, hogy versenyezzen egy Ferrarival. Őszintén nagyon sok sikert kívánok neki, és biztos vagyok benne, hogy jól együtt tudunk majd dolgozni.

 

Magyarországon jó eredményt értünk el, aminek köszönhetően visszakapaszkodtunk a konstruktőri tabella 3. helyére. Ez a csapat reális célja a szezon hátralévő részére. Én remélem, hogy legalább egy versenyt tudok majd nyerni a monacói harmadik és a budapesti második hely után. Magyarországon úgy tűnt, hogy visszaáll az a rend, amit az elmúlt 2 évben láttunk, Ferrari vs. McLaren, de nem hiszem, hogy az Európai Nagydíjon is ez lesz. Valenciában városi pályán fogunk versenyezni, de eltérő karakterisztikájún a többihez hasonlítva, vagy éppen Budapesthez, amely a leggyorsabb közülük. Idén egész jól szerepeltünk az ilyen pályákon, csak nézd meg Melbourne-t, ahol a pódiumon tudtam végezni – Monacót és Budapestet. Tavaly nem tudtam befejezni a versenyt Valenciában egy motorhiba miatt. Szóval idén szeretnék visszatérni és felállni a pódiumra. Ez a reális célunk, habár tudjuk, hogy nehéz lesz. Az időmérő alapvető lesz: fontos lesz az első sorok egyikéből rajtolni, vagy még inkább a tisztább oldalról. Az egy igazi hátrány, amikor a rajtrács koszos oldaláról kell elrajtolnod, mivel az év más szakaszában azt nem használják. Szintén fontos lesz, hogy a verseny alatt konstans teljesítmény nyújtsunk: könnyű időt veszteni apró hibákkal. Úgy vélem, hogy nagyon magas lesz a hőmérséklet és a páratartalom, ami még nehezebbé teszi számunkra a hétvégét.


Belga GP elött

Igazán élvezem, ha győzhetek, de már a 3. hely is jó érzésekkel tölthet el. Az Európa Nagydíjnak a rajtrács 6. pozíciójából vágtunk neki, jól rajtoltunk, és ismét sikerült megszerezni egy helyet a pódiumon: aligha várhatnánk ennél többet. A célunk, hogy az első három csapat között harcoljunk a helyezésekért, és most elértük ezt a célt. Határozottan ez volt az idén az egyik legjobb hétvégém, a monacóival és a budapestivel együtt, nyilvánvalóan technikai szempontból.

 

Idén az autó az utcai pályákon nagyon jól szerepel, és azokon, ahol lassú kanyarok vannak. Valenciában már a pénteki első szabadedzéstől kezdve jó érzésem volt, amikor is sok üzemanyaggal futottunk, és tudtuk, hogy ha egy jó eredményét érünk el az időmérőn, jól rajtolunk, lehetőségünk lesz egy dobogós helyért harcolni – és végül így is lett. Az F60-as versenybeállításai jobbak, mint az, amelyet az időmérőre használunk, ennek a ténynek köszönhetően a verseny középső etapjában gyorsabbak voltunk Kovalainen McLarenjénél: a verseny ezen szakaszában folyamatosan informáltak a saját és Heikki idejéről, így 110%-ot nyújtottam. Az autó jól volt beállítva, és elég gyors volt, hogy a boxkiállás alatt megelőzhessem.

 

A pontokkal, amelyeket megszereztünk még mindig a McLaren Mercedes előtt vagyunk a Konstruktőri tabellán. Csapatként ez a célunk, de ezt nagyon nehéz elérnünk, figyelembe véve, hogy abbahagytuk az idei autó fejlesztését, és a jövő évi autóra koncentrálunk. Néhány napon belül ismét pályán leszünk a Belga Nagydíj keretében. A fő cél, hogy megtartsuk az elmúlt versenyek tendenciáját, ami annyit tesz, hogy meg kell próbálnunk ismét a dobogóra kerülni. Mindig is szerettem Spaban versenyezni, ahol már a karrierem kezdete óta az alacsonyabb szériákban is nyertem. Igazán szeretek itt versenyezni: a 44 kör talán nem is elég! Tavaly minden füstbe ment, köszönhetően a verseny végén jövő esőnek, és a falba rohantam: mindent feltettem a győzelemre, és nem volt veszteni valóm. Idén a szituáció egészen más, mivel nincs olyan autónk, amellyel képesek lennénk ilyen magas szintű teljesítményt nyújtani. De mindent beleadunk – sőt még többet – egy jó eredményért.

 

Jó beállításra van szükséged a gyors kanyarokra Spaban. Idén nincs túl sok előzés, ezért nagyon fontos egy jó időmérő. A rajtnál mindig van KERS-ünk.


Belga GP után

Nagyon szeretek nyerni és szeretem a spa-i pályát! Klassz érzés volt pont itt újra megnyerni egy versenyt. Ezután a nehéz szezon után az volt a célom, hogy legalább egy versenyt nyerjek ezzel az autóval, és ez sikerült. Ez minden bizonnyal a legcsodálatosabb pillanat ebben az évben!

Az F60-at nem volt könnyű vezetni üres tankkal, így a Q1 után azt gondoltam, hogy nehéz lesz bekerülni a Q3-ba. Azonban a Q2-ben sikerült egy jó kört mennem, és így bejutottam a Q3-ba. Jól ment a kvalifikáció utolsó része, de mivel az idők igen közel voltak egymáshoz, nem tudtam a 6. helynél jobbat összehozni. Szombat délután jó érzés fogott el: tudtam, hogy akár a győzelemért is harcolhatok. Természetesen a KERS sokat segített a rajtnál és miután a biztonsági autó kiment a pályáról. Ez azonban nem változtatja meg a győzelem értékét, de élveztük az első sikert ezzel az autóval, amiben történetesen működik a KERS.

Tudtam, hogy a rajt életbevágóan fontos lesz. Barrichello nagyon lassan indult, ez nem segített ugyan, de a Source-ból 3.-ként tudtam kijönni, és már Kubica mögött voltam az Eau Rouge-nál. Aztán megelőztem őt, az egyenes után az első jobbos kanyart kicsit szélesre vettem, de sikerült megtartanom a 2. helyet. Ezután a biztonsági autó segített egy picit. Tudtuk, hogy a verseny újraindításánál fontos lesz a gumikat és a fékeket a megfelelő hőmérsékleten tartani, hogy tudjam támadni Fisichellat, amíg kihasználom a KERS-adta lehetőséget. Volt egy pillanat, amikor nagyon közel voltunk ahhoz, hogy összeütközzünk az előzési manővernél, de tudtam tartani a pozíciómat. Amint megelőztem, és vezettem a versenyt, tudtam, hogy a lényeges részt megcsináltuk. Többé-kevésbé ugyanannyi benzin volt mindkettőnk autójában, és bár igen gyors volt, nem volt lehetősége arra, hogy előzési pozícióba kerüljön. Talán könnyebb lett volna, ha más gumikeveréket választunk, de elsőként értünk a célba. Fantasztikus volt a finn himnuszt újra a pódiumon hallgatni! Tavaly többször is közel kerültem a győzelemhez, de ilyen, vagy olyan okok miatt nem sikerült.

Minden tőlem telhetőt megteszek, hogy annyi pontot szerezzek a hátralévő futamokon, amennyit csak lehetséges. Nem lesz egyszerű, mert amíg más csapatok még további fejlesztéseket hoznak a versenyekre, addig mi az F60-as fejlesztéseit befagyasztottuk, mivel a 2010-es projektre koncentrálunk. Meg kell próbálnunk a legjobbat adni, harcolni egy dobogós helyezésért. Nagyon boldogok vagyunk a rajongóink miatt, akiknek végre volt okuk ünnepelni. Ennél jobb nem is történhetett volna, hogy így érkezhetünk Monzába. Tudom, hogy csak magamat ismétlem, de újra el akarom mondani: nem lesz egyszerű, de mindent megpróbálunk, hogy újra a dobogón állhassunk.


Olasz GP elött

Monzába, egy újabb pódiumért
 

Nagyon intenzív heteken vagyunk túl: a két egymást követő verseny után Valenciában és Spaban most Monza következik a naptárban, az idei év utolsó futama Európában.Belgiumban nyertünk, és így akarunk menni az utolsó futamokon is, megpróbálva a pódiumon maradni.Ez az egyik legfontosabb Nagydíj az évben, mert a rajongóink előtt versenyzünk, és jó érzés lenne őket elégedetten itt hagyni.

A siker nagyon fontos volt Spaban a csapatnak: láttam a srácokat a pódium előtt, és megértettem, hogy mennyit jelent számukra ez a győzelem, főleg ebben a nehéz évben.Jó érzés volt a Finn és az Olasz nemzeti himnuszt hallgatni ilyen hosszú idő után.És nagyszerű lenne ezt az év végéig így ismételni.

A versenyzés Monzában az Ágaskodó Lovacskás zászlót lebegtető rajongóink előtt fantasztikus érzés.Sose nyertem még Olaszországban, de mindig szerettem Monzában versenyezni.Számomra nincs extra nyomás, de tudom, mennyire szeretne itt a csapat egy jó futamot zárni.

Ez a leggyorsabb pálya a szezonban, és a KERS valószínűleg sokat fog segíteni, mint Spaban is.Jól kell használnod a rázóköveket, és ez nem mutatkozott erős pontjának az autónknak az elmúlt versenyeken.Meglátjuk mi fog történni pénteken.Nem csinálhattuk meg a szokásos tesztet a pályán, szóval nehéz megmondani mi lesz, mert az autón eddig még nem használtuk ezeket az aerodinamikai beállításokat.

Új csapattársam lesz, Giancarlo Fisichella.Mindig nagyon jól kijöttem vele.Ő az egyik legtapasztaltabb pilóta, és a legjobbunkat fogjuk hozni, hogy segítsünk a Ferrarinak megtartani a harmadik helyét a konstruktőri pontversenyben,

A teljesítmény versenyről versenyre változik ebben az évben.Vannak csapatok mint mi, akik befejezték az autó fejlesztését, és a többiek még továbbra is harcolnak, mert még lebeg néhány cél a szemük előtt.

Összességében boldog vagyok, mert én vagyok az a pilóta, aki a legtöbb pontot szerezte az elmúlt futamokon (25): ki mondta volna ezt ezután a rossz szezonkezdet után?

Nehéz hétvége lesz, de megígérhetem a rajongóknak, hogy a legjobbuknak fogjuk hozni, mint mindig.


Olasz GP után

A cél végrehajtva Monzában
 

Mielőtt megérkeztünk az Olasz Nagydíjra, azt mondtam, hogy egy dobogós helyezés a célunk, és hogy ezt elérjük, 100%-osan kellett mindent csinálnunk. Az előrejelzésem helyes volt: kihoztuk az autó potenciálját és megcsináltuk. Az időmérő edzés nagyon jól ment.

 

Az F60-as jól volt beállítva és a KERS nagyon sokat segített: a Q3-ban a szezon egyik legjobb körét futottam meg és nagyon boldog voltam. A harmadik hely a rajtrácson nagyon fontos volt egy jó eredmény érdekében. Tudtuk, hogy lesznek páran, akik az egy kiállásos stratégiát fogják választani. A két stratégia közötti különbség nagyon kicsi ezen a pályán, és azok, akik nem használnak KERS-t, alapos okuk volt az egy kiállást választani.

 

A rajtom nagyon jó volt, de mivel Hamilton nem volt túl gyors, így el kellett emelnem a lábam a gázról és balra kellett húzódnom, ahol két kerékkel a fűre kerültem. Sikerült megelőznöm Sutilt és ez volt a döntő momentum, aminek köszönhetően harcolhattam a pódiumért. Az egész verseny alatt hibátlanok voltunk: egy kis szerencsének köszönhetően kaparintottuk meg a harmadik helyet, de végül úgyis csak az eredmény számít. Ez egy tökéletes hétvége volt, mivel semmit nem tudtunk volna jobban csinálni.

 

Nagyon boldog vagyok az újabb dobogós helyezés miatt, különösen azért, mert ezt a számos Ferrari drukker előtt értük el: amikor látod azt a sok ágaskodó lovas zászlót lengeni a szélben, megérted, hogy mekkora szenvedély van itt. Nagyszerű érzés volt.

 

Úgy tűnik, hogy a Brawn ismét itt van, harcban a címért, míg a Red Bull helyzete sokkal komplikáltabbnak tűnik. Webber és Vettel nem fogja feladni, de reménykedniük kell, hogy a két Brawnnak problémáik lesznek, ha el akarják kapni őket. A célom, hogy segítsek a Csapatnak megtartani a 3. helyét a konstruktőri bajnokságban és annyi pontot gyűjteni, amennyit csak tudok.

 

A következő verseny Szingapúrban lesz, ahol tavaly nem fejeztem be a versenyt. Ennek ellenére igazán kedvelem ezt a helyet. Ugyan azt kell tennünk, mint Monzában: megpróbálni a lehető legtöbbet kihozni az F60-asból és újra a dobogóra állni, ötödször egyhuzamban. Minél inkább közeledünk a bajnokság végéhez, annál nehezebb lesz a helyzetünk, mivel a többiek tovább fogják fejleszteni az autóikat, nekünk viszont már nem lesz új alkatrészünk az idén.

 
~ÉLŐ KÖZVETÍTÉS~
 
~Rejtvények~
 
~Videók~
 
~Képek~
 
~Extrák~
 
~Kimi Blogja~
 
~Kimi Räikkönen~
 
~Fórum~
 
~Szavazás~
Mióta kedvenced Kimi?

Már Sauberes kora óta
McLarenes kora óta
Ferraris kora óta
Amióta világbajnok
Amióta bejön nekem
Nem is kedvencem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
~Honan jöttök a honlapra?~

 ip-location

 
~Névkérő~
 
~F1 Racing~
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!